You don't have javascript enabled. Good luck with that.

برگزاري نمايشگاه ملي صنايع دستي

665
دو شنبه - 10 تیر 1398 - ساعت 10:19

نمایشگاه بین المللی استان مرکزی از 17 تیرماه با برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی، میزبان تمامی استان‌های کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:استان مرکزی یکی از خواستگاه‌های هنر و محصولات صنایع‌دستی است. در حال حاضر از 300 رشته فعال در کشور، 100 رشته به همت هنرمندان در استان مرکزی فعال است.

وی تصریح کرد: اگر امسال به دنبال رونق تولید و به تبع آن رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، مسلما یکی از ابزارها و اهرم‌های تحقق رونق اقتصادی، صنایع دستی است. با وجود اینکه تولیدات استان به لحاظ کمی و کیفی قابل توجه است، اما با مشکلاتی روبرو هستیم.

ایزدی بازاریابی و معرفی تولیدات و محصولات صنایع‌دستی را دو مشکل عمده در حوزه صنایع‌دستی استان مرکزی دانست و افزود: خلا این دو مولفه باعث شده است که صنایع‌دستی استان مرکزی نتواند جایگاه مناسبی را به دست بیاورد و با توجه به رونق تولید به دنبال این هستیم که با تحقق شعار سال بتوانیم شرایط مناسبی را برای این دو دغدغه اصلی خود فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای معرفی و بازاریابی برای تولیدات صنایع‌دستی برگزاری نمایشگاه‌ است، گفت: براساس این دیدگاه، مقرر شده است از 17 تا 21 تیرماه نمایشگاه صنایع‌دستی در ابعاد ملی با حضور تمام استان‌ها و 220 غرفه برگزار خواهد شد که این رویداد یک فرصت مناسبی برای استان در حوزه بازاریابی و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تلاش‌های میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف و وضعیت مناسب استان در حوزه صنایع دستی به لحاظ کمی و کیفی بیان کرد: استان مرکزی 10 مهر اصالت جهانی دارد که برای خود برند و پتانسیل بالایی محسوب می‌شود، همچنین 63 مهر اصالت، نشان ملی مرغوبیت کالا در اختیار دارد که گام نخست برای دریافت مهر اصالت جهانی است. این شرایط نشان از غنای صنایع‌دستی استان به لحاظ کمی و کیفی واجد ارزش دارد.

منبع markazi.isna.ir