You don't have javascript enabled. Good luck with that.

برگزاري جشنواره مد و لباس

603
دو شنبه - 17 تیر 1398 - ساعت 10:25

ششمین نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی در استان مرکزی از هفدهم تا بیست و یکم ماه تیرماه سال جاری در محل داپمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی  برگزار میگردد.

عباس دانشی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان مرکزی در اراک اظهار داشت: فراخوان ششمین جشنواره مد لباس ایرانی- اسلامی استان مرکزی در خرداد ماه سال جاری اعلام شد که در این ارتباط ۲۰۶ اثر از استان‌های مرکزی، تهران و قم به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با اشاره به اینکه استان قم و استان تهران در طراح مد لباس در کشور سرآمد هستند، افزود: پس از داوری ۱۵۰ اثر انتخاب شد و ۱۵۰ اثر برگزیده به مرحله نهایی راه یافتند که از این رقم ۲۸ اثر موفق به دریافت لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی شدند.

دانشی بیان داشت: امتیاز بزرگی که برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده دریافت کد «شیما» است که این کد هویت حقوقی طراحی در بخش تولید به شمار می‌رود که در شرایط عادی اخذ آن پروسه طولانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین ۷۰ اثر از مجموعه آثار برگزیده در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دانشی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هفته حجاب و عفاف که یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه بی حجابی رضاخانی است، همه ساله از پانزدهم تیرماه تا ۲۱ تیر ماه در کشور پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: در استان مرکزی نیز این هفته با برنامه های متنوع از جمله برگزاری ششمین جشنواره مد لباس اسلامی و ایرانی در محل نمایشگاه دائمی غرب کشور در اراک پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری جشنواره کشوری دل نوشته های والدین برای دخترشان با عنوان جشنواره «نامه‌ای به دخترم» در استان مرکزی در حال برگزاری است که محصول و پیامد این جشنواره تولید کتاب با محتوای حوزه حجاب و عفاف است که به صورت مکتوب منتشر خواهد شد.

دانشی خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلف و نهادها در سطح استان در ارتباط با مسائل فرهنگی با هدف ترویج و تبلیغ و کارهای علمی و فرهنگی و پژوهشی، ترویج حجاب و عفاف را دنبال کنند.

منبع: مهر