You don't have javascript enabled. Good luck with that.

برپايي موفق پاويون جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه بين المللي گردشگري هلند

827
دو شنبه - 1 بهمن 1397 - ساعت 08:58

پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور ده شرکت گردشگری و با مدیریت شرکت نمایشگاههای بین المللی استان مرکزی با حضور دکتر زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نمایشگاه گردشگری اوترخت هلند خوش درخشید و با استقبال کم نظیر بازدید کنندگان مواجه گردید.

این مطلب را رئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی عنوان داشت و افزود: امسال برای اولین بار با حمایت استاندار محترم ، شرکت نمایشگاه های استان مرکزی توانست با طی فرآیندی دشوار، مجوز برگزاری پاویون کشورمان در نمایشگاه گردشگری اوترخت هلند را از سازمان توسعه تجارت  و شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی کشور اخذ نماید و علیرغم عدم همکاری دولت هلند در صدور ویزا برای بسیاری از شرکتهای متقاضی حضور در نمایشگاه اوترخت ؛ بطور شایسته این ماموریت را به انجام رساند.

عالیخانی تصریح کرد: استان مرکزی توانست با انجام موفق این ماموریت مهم و مدیریت شایسته پاویون ایران در نمایشگاه مذکور یک فعالیت مهم بین المللی را به نحو احسن انجام دهد.

وی به اهمیت و نقش بسیار مهم پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بزرگ و بین المللی گردشگری اوترخت هلند اشاره کرد و گفت: ما توانستیم با معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ ملت ایران بویژه جاذبه های گردشگری استان مرکزی در یک غرفه اختصاصی در نمایشگاه گردشگری اوترخت، پرچم پر افتخار ایران اسلامی را افراشته نگاه داریم و با سرودها و آواهای ملی ، روحیه لطیف و انسان دوستانه ملت ایران را در قلب اروپا به نمایش بگذاریم.

رئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاه های استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی توانست با دایر کردن غرفه گردشگری در نمایشگاه اوترخت هلند و مدیریت سایر غرفه های شرکت های گردشگری ایرانی حاضر در نمایشگاه، توانمندی این شرکت برای مدیریت پاویون جمهوری اسلامی ایران را بعنوان اولین تجربه جهانی خود به خوبی اثبات نماید. 

 عالیخانی استقبال کم نظیر و مشتاقانه بازدید کنندگان اروپایی از پاویون ایران را پربار ارزیابی کرد و گفت: تقریبا تمام کشورهای دنیا که در حوزه گردشگری حرفی برای گفتن دارند بطور سالانه در این نمایشگاه شرکت می کنند و حضور فعال شرکت های نمایشگاهی ایران و معرفی جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم ملت فرهیخته ما در این نمایشگاه می تواند تاثیر بسیار زیادی در جهت خنثی سازی توطئه ایران ستیزی استکبار جهانی و تبلیغات سوء آنان علیه ملت ما در اروپا را در بر داشته باشد.

وی رهنمود های معاون عمرانی استانداری مرکزی در ارتقاء سطح پاویون ایران در نمایشگاه و تعاملات وی با سفیر و کارکنان سفارت ایران در هلند را ستود و اضافه کرد: این نمایشگاه پنج روزه دستاوردهای زیادی را از نظر تجارب بین المللی برای استان ما و شرکت نمایشگاههای استان مرکزی در سطح ملی داشت و امیدوارم که این حرکت اثر گذار در ارتقاء صنعت گردشگری استان مرکزی و ایران اسلامی با قوت بیشتری استمرار یابد.

رئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی جذب گردشگر خارجی را یکی از مهمترین اقدامات برای تامین بخش زیادی از نیاز ارزی کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی که کشور عزیزمان مورد تحریم های ظالمانه استکبار جهانی قرار دارد، صنعت گردشگری می تواند با جذب گردشگران خارجی، بخش زیادی از مشکلات ارزی کشور را بر طرف نماید.

عالیخانی به استقبال بی نظیر مردم کشور هلند از پاویون ایران اشاره کرد و افزود: با حضور شرکتهای گردشگری خارجی در پاویون ایران و غرفه استان مرکزی ، مقدمات سفر بسیاری از گردشگران هلندی به ایران برنامه ریزی شد و جمع زیادی از بازدید کنندگان اقدام به خرید تورهای ایران گردی نمودند.

وی بیان داشت: با تعاملات صورت گرفته بین شرکتهای گردشگری خارجی و ایرانی در نمایشگاه اوترخت هلند، شرکتهای گردشگری خارجی به ایران خواهند آمد که این موضوع زمینه رشد صنعت گردشگری و درآمد ارزی را در پی خواهد داشت.